Edart Design

Tasarım - hayat - eğlenceye dair herşeyi paylaştığım ve sizlerinde paylaşım ve yorumlarınızı beklediğim ufacık minicik bloguma hoşgeldiniz.

20 Ocak 2012 Cuma

FikriMühim Başrolde Moulinex Fresh Express Eğlencesi

Geçtiğimiz ay FikriMühim den gelen bir mail ile başladı her şey. Başlığı bile baştan çıkarıcıydı Başrolde Moulinex Fresh Express. Besbelli filmlerle alakalı bir yarışma vardı ve işte beklediğim andı. Hemen yarışmaya kayıt oldum yapmamız gereken izlediğimiz bir filmde yer alan yemekleri yazmaktı ( tabii adlarını bilmiyorsak tahmini olarak yazabiliyorduk). Film delisi olarak ilk önce bir liste çıkardım kendime en meşhur yemek filmlerini ilk sıraya aldım. Bu filmler Julie & Julia ,Fried Green Tomatoes, Ratatouille,Soul Food,Chocolat,Waitress ve Bir Tutam Baharat. Hemen keyifle ilk sırada bu muhteşem eserleri tekrardan izledim ve notlarımı aldım araştırmamı yaptım. Ama sonra bu araştırmalar beni daha başka muhteşem filmlere yönlendirdi: Babette’s Feast, The Cook, The Thief, His Wife an Her Lover, Tampopo,Vatel, Willy Wonka & The Chocolate Factory. Soul Kitchen, GoodFellas, Eat Drink Man Woman, My Dinner with Andre, Tortilla Soup ve Big Night gibi bunlardan bir kaç tanesini izlemiştim ama bazılarını bu yarışma sayesinde izleme fırsatım oldu. Film aşkı ve yemek aşkı birleşince de her film izleyişimde tükettiğim yiyeceklerde değişimler yaşamaya başladım :) Eskiden sakin yemek yemeden film izleyen ben Julie& Julia'yı izlemeden önce Tiramisu yapıp ekran önüne öyle geçtim. 

Aslında hayatımızda büyük yer kaplayan yemeklerin filmlerde de nasıl büyük rol oynadığını anlayınca şaşırdım. Mesela Waitress filminde eminim herkesin gözü tartlardan dolayı dönmüştür. Ama fark etmediğimiz bir detay yaptığı tartlara verdiği isim başrol oyuncusunun karakretinin yaşamı resmen tart adları ile aktarılmış.

Ama bu araştırma esnasında en çok bir şeye üzüldüm Bir Tutam Baharat DVD sinde tariflerin yer aldığı bir kitapçık vardı ve ben onu kaybetmişim. Tarifleri yine az çok hatırladım ama o kitapçık çok değerli bir hazineydi  :(

Yarışma sona erdi ve birkaç gün sonra müjdeli bir mail aldım yarışmayı kazananlar arasındaymışım. Hediyem Moulinex Fresh Express, Yemek Tarifi Kitabı ve 3 adet DVD. Doğrusunu söylemek gerekirse Moulinex Fresh Express'i çok denemek istiyordum ama fırsat bulup daha almamıştım benim için güzel bir sürpriz olmuştu. Ama en büyük hediye DVD'lerdi hemen koleksiyonlarımın içinde yerlerini aldılar. Julie & Julia ; Issız Adam ve Eat , Prey , Love şu anda yerlerinden çok memnunlar :) Bende bu eğlenceli oyunda yer almaktan dolayı çok mutluyum. Bu arada Yemek Tarifi Kitabı ile FikriMühim bizleri iyice baştan çıkardınız içeresindeki tarifleri denemeye başlayacağım ama korkarım kilolara da merhaba diyeceğim. İşte güzel sürprizin resmi ;)



FikriMühim e üye olmayan varsa hemen olun. Gerçekten bu şekilde eğlenceli yarışmaların olduğu üyelere değer verilen başka bir site bulamazsınız link aşağıda tek yapmanız gereken bir girip bakmak ;)

http://www.fikrimuhim.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder